لوگوی قرارگاه فرهنگی هدنا
قرارگاه فرهنگی هدنا
logo-samandehi تایید
کد خبر : 1456 ۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت [ ۲۱:۱۸ ]
Print This Post ذخیره فایل ارسال به دوستان

شناخت آسيب‌های در دوران آخرالزمان

آسيب‌هاي خانوادگي در آخرالزمان

آسيب‌هاي خانوادگي در آخرالزمان۱ از ويژگي‌هاي خانواده‌هاي مهدي‌باور، شناخت آسيب‌ها در دوران آخرالزمان و حفاظت حريم خانه و خانواده از آسيب‌ها و آفات آخرالزماني و جايگزيني «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است. نابساماني عاطفي در روابط خانوادگي از مهم‌ترين ناهنجاري‌هاي خانوادگي در آخرالزمان ايجاد گسست شديد عاطفي بين اعضاي خانواده و از هم‌گسيختگي خانواده‌هاست. […]

آسيب‌هاي خانوادگي در آخرالزمان۱

از ويژگي‌هاي خانواده‌هاي مهدي‌باور، شناخت آسيب‌ها در دوران آخرالزمان و حفاظت حريم خانه و خانواده از آسيب‌ها و آفات آخرالزماني و جايگزيني «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است.

  1. نابساماني عاطفي در روابط خانوادگي

از مهم‌ترين ناهنجاري‌هاي خانوادگي در آخرالزمان ايجاد گسست شديد عاطفي بين اعضاي خانواده و از هم‌گسيختگي خانواده‌هاست. از منظر احاديث اسلامي، در آخرالزمان بنياد خانواده‌ها به شدت سست و آسيب‌پذير خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌هاي فراگير اين دوران در متن تمام خانه‌هاي شرق و غرب عالم نفوذخواهد يافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نيز فراخواهد گرفت:

در آخرالزمان، خواهي ديد که پدران و مادران از فرزندان خود به شدت ناراضي‌اند و عاق والدين شدن رواج يافته است.[۱]

حرمت پدران و مادران سبک شمردهمي‌شود.[۲]

فرزند به پدرش تهمت مي‌زند، پدر و مادرش را نفرين مي‌کند و از مرگ آن‌ها مسرورمي‌شود.[۳]

در آن هنگام، طلاق و جدايي در خانواده‌ها بسيار خواهد شد.[۴]

در آن زمان، فتنه‌ها چونان پاره‌هاي شب تاريک شما را فرامي‌گيرد و هيچ خانه‌اي از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمي‌ماند، مگر اين‌که فتنه‌ها در آن داخل مي‌شود.[۵]

  1. شهوت‌گرايي و لذت‌محوري

عفت و نجابت زنان و مردان آخرالزماني در تاخت‌ و تاز اسب وحشي شهوت تاراج مي‌گردد و روح پاک ايشان به لجن‌زاري بدبو از بي‌عفتي و هواپرستي تبديل مي‌گردد:

همّ و غم مردم (در آخرالزمان) به سيرکردن شکم و رسيدگي به شهوتشان خلاصه مي‌شود، ديگر اهميت نمي‌دهند که آن‌چه مي خورند حلال است يا حرام؟ و اين‌که آيا راه اطفاي غرايزشان مشروع است يا نامشروع؟![۶]

زنان در آن زمان، بي‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.[۷]

آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌‌ها علاقمند و با سرعت به سوي لذت‌ها روي مي‌آورند.[۸]

خواهي ديد که زنان با زنان ازدواج مي‌کنند.[۹]

درآمد زنان از راه خودفروشي و بزهکاري تأمين مي‌گردد.[۱۰]

آنان حرام‌هاي الهي را حلال مي‌شمارند و بدين‌سان در جهنم وارد و در آن جاودان مي‌گردند.[۱۱]

  1. بي‌غيرتي خانوادگي

مردان و زنان آخرالزماني، دچار نوعي «قحط غيرت» مي‌شوند تا جايي که در دفاع از کيان عفت و نجابت خانواده‌هاي خود دچار نوعي بي‌حسي و بي‌ميلي مي‌گردند و گاه به عمد، ناموس خويش را در معرض ديد نامحرمان قرار مي‌دهند و حتي به بي‌عفتي‌ها و خودفروشي ايشان رضايت مي‌دهند:

مرد از همسرش انحرافات جنسي را مي‌بيند و اعتراضي نمي‌کند. از آن‌چه از طريق خودفروشي به دست مي‌آورد، مي‌گيرد و مي‌خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگيرد، اعتراض نمي‌کند، به آن‌چه انجام مي‌شود و در حقش گفته مي‌شود، گوش نمي‌دهد. پس چنين فردي ديّوث است (که بيگانگان را بر همسر خود وارد مي‌کند).[۱۲]

(آن زمان) هنگامي است که زن از راه نامشروع، پول به دست آورد و مرد از درآمد او بخورد! وضع نامطلوب او را بداند و با او زندگي کند! زن و دخترش را به کرايه بدهد و به خوردني‌ها و نوشيدني‌هاي پست دنيا که از اين راه عايدش مي‌شود، راضي شود![۱۳]

هنگامي که ببيني زن از همسرش مطّلع است که او با همجنس خود رابطه دارد و به روي او نمي‌آورد و مي‌بيني که در بهترين خانه‌ها کساني هستند که زنان را تشويق به فسق و فجور مي‌کنند!![۱۴]

 ادامه دارد                                            

پی نوشت:

[۱]. امام صادق†: «رأيتَ العُقُوقَ قَد ظَهَرَ» کليني، الکافي، ج۸، ص۴۱؛ مجلسي، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۹، باب ۲۵٫

[۲]. امام صادق†: «وَاستُخِفَّ بِالوالدينِ» همان.

[۳]. امام صادق†: «رأيتَ ابنَ‌الرَّجُلِ يَفتَري عَلي أبيهِ و يَدعُو عَلي والِدَيه وَ يَفرَحُ بِمَوتِهِما» مجلسي، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۹، باب ۲۵٫

[۴]. پيامبر اکرمˆ: «إذا کثُرَ الطَّلاقُ…» يزدي حائري، علي، إلزام الناصب، ص۱۸۲؛ صافي گلپايگاني، لطف‌الله، منتخب الأثر، ص۴۳۳؛ کاظمي، مصطفي،بشارة الإسلام، ص۲۶٫

[۵]. امام صادق†: «تُظِلُّکم فِتنَةٌ لَقِطَعِ اللَّيلِ المُظلِمِ لا يبقي بَيتٌ مِن بُيوتِ المُسلِمين بَينَ المَشرِقِ وَ المَغرِبِ إِلّا دَخَلَتهُ…» ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن،ص۳۸؛ کاظمي، بشارة الإسلام، ص۱۰۹٫

[۶]. امام صادق†: «يکونُ هَمُّ النَّاسِ بُطُونَهُم وَ فروجَهُم، فَلا يُبالُونَ بِما أکلُوا وَ لا بِما نَکحُوا» کليني، الکافي، ج۸، ص۴۲؛ مجلسي، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۹، باب ۲۵٫

[۷]. امام علي†: «نِسوَةٌکاشِفاتٌ عارِياتٌ مُتَبَرِّجاتٌ» شيخ صدوق، من لا يحضره الفقيه، ج۳، ص۳۹۰، ح۴۳۷۴؛ طبرسي، مکارم الاخلاق، ص۲۰۱٫

[۸]. امام علي†: «…داخِلاتٌ في الفِتَنِ، مائِلاتٌ إلي الشَهَواتِ، مُسرِعاتٌ إلي الَّلذّاتِ» همان.

[۹]. امام صادق†: «رَأيتَ النِّساءَ يَتَزَوَّجنَ النِّساءَ» کليني، الکافي، ج۸، ص۳۸؛ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج۱۶، ص۲۷۵، ح۲۱۵۵۴؛ مجلسي، بحارالانوار،ج۵۲، ص۲۵۶، باب ۲۵٫

[۱۰]. امام صادق†: «…وَ مَعيشَةَ المَرأةِ مِن فَرجِها» کليني، الکافي، ج۸، ص۳۸؛ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج۱۶، ص۲۷۵، باب ۴۱؛ مجلسي، بحارالانوار،ج۵۲، ص۲۵۷، باب ۲۵٫

[۱۱]. امام علي†: «…مُستَحِلّاتٌ لِلمُحرَّماتِ وَ في جَهَنَّمَ خالِداتٌ» کليني، الکافي، ج۸، ص۳۸؛ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج۱۶، ص۲۷۵، ح۲۱۵۵۴؛ مجلسي،بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۶، باب ۲۵٫

[۱۲]. امام علي†: «وَ يَري الرَّجُلُ مِن زَوجَتِهِ القَبيحَ فَلا يَنْهاها و لا يَرُدُّها عَنهُ و يَأخُذُ مَا تَأتِي مِن کدِّ فَرجِها و مِن مُفسِدِ خِدْرِهَا حَتّي لَوْ نُکحَتْ طُولاً وَ عَرضاً لَم يَنهَاهَا وَ لا يَسمَعُ ما وَقَعَ، فَذاک هُوَ الدَّيُّوثُ» کاظمي، مصطفي، بشارة الإسلام، ص۷۷؛ يزدي حائري، علي، إلزام الناصب، ص۱۹۵٫

[۱۳]. امام صادق†: «إذا رأيتَ الرَّجُلَ يَأکلُ مِن کسبِ امْرَأتِهِ مِنَ الفُجُورِ، يَعلَمُ ذلِک وَ يُقيمُ عَلَيه يُکرِي امْرَأتَهُ وَ جارِيَتَهُ وَ يَرْضَي بِالدَّنِيِّ مِنَ الطَّعامِ وَ الشَّرابِ» کليني، الکافي، ج۸، ص۳۸؛ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج۱۶، ص۲۷۷؛ مجلسي، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۷، باب ۲۵٫

[۱۴]. امام صادق†: «…وَ رَأَيتَ المَرأةَ تُصانِعُ زَوجَها عَلي نِکاح الرِّجال!… وَ [رأيتَ] خَيرَ بيتٍ مَن يُساعِدُ النِّساءَ عَلي فِسْقِهِنَّ» همان.

منبع : سایت حجت السلام دکتر مرتضی آقای تهرانی

1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar
ارسال دیدگاه

تصاویر متنوع فرهنگی
تصاویر